سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین اتو را چگونه انتخاب کنیم
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  لوگوی دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 361
کل یادداشتها ها : 2

نوشته شده در تاریخ 97/1/20 ساعت 4:0 ع توسط منا


 اتو معمولی 

در زمان هایی نه چندان دور از اتو زغالی استفاده می شد اما کم کم با دستگاه های جدیدتر و کاربردی تر جایگزین شد، که در متن ذیل توضیح مختصری از هر یک ارائه می دهیم.

اتو خشک یا معمولی: همان طور که از نام آن پیداست فاقد مخزن آب است، فقط یک صفحه داغ که چروک ها را از بین می برد. آن ها اجزای ساده، کارکرد راحت، قیمت پایین اما وزن زیادی دارند. این مدل ها، اولین نمونه های ساخته شده هستند و به دلیل امکانات محدودی که داشتند در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر برای پارچه هایی از جنس کتان و پنبه ای کاربرد دارند و برای پارچه های پشمی مناسب نیستند. روی تنظیم درجه حرارت آن ها هم خیلی نمی شود حساب کرد و تقریباً هر کاربری تجربه حداقل یکبار سوزاندان لباس با آن ها نصیبش شده است، هر چند با پیشرفت تکنولوژی ویژگی های زیادی به این وسیله اضافه شده اما انواع دیگری از اتو ها به خانه ها آمدند.

اتو بخار: این نوع اتوها در مصارف خانگی شناخته شده تر هستند و تقریباً برای هر نوع پارچه ای مناسب اند. علاوه بر صفحه داغ، یک مخزن آب روی دستگاه طراحی شده که از حرارت بخار آب برای صاف کردن لباس کمک می گیرد پس نتیجه بهتر و مصرف زمان و انرژی کمتر خواهد شد. جنس کف آن ها انواع مختلفی دارد که بسیار مهم است چون با لباس ها بیشترین تماس دارد و بیشتر از سایر قسمت ها دچار فرسودگی می شود. اتوهای قدیمی تر جنس صفحاتشان از فولاد و آهن بود که وزن اتو را سنگین می کردند و بعد به انواع مختلفی از قبیل سرامیک، تفلون، استیل و تیتانیوم تغییر یافت که دو نوع سرامیک و تیتانیوم به دلیل توزیع بهتر گرما و مقاوم بودن در برابر خراشیدگی گزینه های بهتری هستند. علاوه بر جنس کفی به تعداد منفذهای صفحه هم نگاهی بیاندازید، هرچه تعداد منفذ ها بیشتر و در سطح کفی تجمع داشته باشد انتخاب صحیح تر است.
روی آن ها مشخصات دیگری از دستگاه مانند ولتاژ، توان، حجم مخزن و ... حک شده است که می توانید آن ویژگی ها را متناسب با نیازهای خود متعادل کنید. دو ویژگی تازه تر که شاید از وجود آن بی اطلاع باشید، سلف کلین بودن و قابلیت بخاردهی به صورت عمودی است که قبل از خرید بهتر است در مورد آن ها بدانید. سلف کلین ( Self Clean   ) قابلیتی است که به منظور تخلیه باقیمانده رسوبات از محفظه تولید بخار و منافذ خروجی بخار کاربرد داشته و از انباشته شدن رسوبات در آن ها جلوگیری می کند. قابلیت بخاردهی به صورت عمودی ( Vertical Steam )هم امکان بخاردهی دستگاه در حالت عمودی را فراهم می کند، یعنی می توانید لباس را زمانی که از چوب لباسی آویزان است بخار دهید.

با وجود این که همه اتوهای بخار، به صورت مشابه از بخار آب برای از بین بردن چروک ها استفاده می کنند اما حجم بخار خروجی در همه آن ها برابر نیست. قدرت بخاردهی دستگاه هرچه بیشتر باشد موجب از بین رفتن راحت تر و سریع تر چروک ها می شود. در برخی مدل های جدیدتر، برای مدت کوتاهی حجم بخار بیشتری ایجاد می کند که اگر به دنبال این قابلیت هستید، هنگام خرید به دنبال اصطلاح ( Steam Shot ) بگردید.

 اتو بخار

اتو بخار مخزن دار: اگر میزان لباس هایی که قرار است هر روز اتو کنید زیاد است و در کل آدم اتو کشیده ای هستید، اتو بخار مخزن دارگزینه ایده ال تری است. این اتو یک مخزن آب با گنجایش زیاد دارد که جداگانه زیر اتو قرار می گیرد و با یک بار پر کردن آن، خیال شما را برای چند روز راحت می کند. پس بدون آسیب زدن به بافت پارچه اتو کنید و از لذت اتو کشی با بخار فراوان و پیوسته لذت ببرید. از دیگر مزایای این دستگاه ها اتوکشی با صفحه سرد و فقط توسط بخار (در برخی مدل ها) است که از برق افتادگی پارچه جلوگیری می کند.

اتو پرس: مدتی است که پای نسل جدیدتری از اتوها به نام اتو پرسبه خانه ها باز شده است و هر روز هم به طرفداران آن ها افزوده می شود. این اتوها هم قدرت بخاردهی بالایی دارند و هم در مصرف وقت و انرژی صرفه جویی می کنند و تجربه متفاوتی را از اتو کشیدن به ارمغان می آورند. دستگاه هایی با امکانات مدرن که با استفاده از تنظیمات خود، برای انواع پارچه ها امکان کنترل درجه حرارت حتی برای ظریف ترین آن ها را هم به راحتی فراهم می کنند. فقط کافیست با زدن یک دکمه، اتو خشک شویی خانگی خود را راه بیاندازید که از ملحفه ها و پرده های بزرگ گرفته تا لباس های مجلسی را برایتان اتو می کند چون صفحه بزرگ آن ها گاهی تا 10 برابر بزرگ تر از یک اتو بخار عادی است. اگر مهارت لازم برای استفاده از این دستگاه را پیدا کنید برای همیشه از پرداخت هزینه اضافی به خشک شویی بی نیاز می شوید اما در غیر این صورت این دستگاه تبدیل به یک دستگاه دکوری در گوشه اتاق خواهد شد. این اتوها علاوه بر امکانات زیاد به دلیل ظاهر زیبا و شکیلی که دارند، خیلی ها آن ها را برای جهیزیه خود انتخاب می کنند اما علاوه بر ظاهر زیبا، فضای زیادی هم اشغال می کنند و برای همه جا مناسب نیستند.

بخار گر: این دستگاه یک اتوی مدرن و کاربردی برای اتوکشی به راحت ترین شکل ممکن است. از کف داغ و سوزان خبری نیست و فقط حجم زیاد بخار است که برای اتوکشی وجود دارد که قطعاً داستان اتو کشی را عوض می کند. از مواردی که اتوکشیدن را عذاب آور می کند، تنظیم لباس روی یک محدوده کوچک است که بخار گر این کار را به صورت عمودی و ایستاده و بسیار ساده تر انجام می دهد. فقط کافیست لباس را آویزان نمایید یا حتی بپوشید و با حرکت نازل بخار روی لباس، آن را صاف و یک دست اتو کنید، شلوارها را خط اتو بیاندازید یا یقه پیراهن را به فرم اولیه خود باز گردانید. از آن جا که صفحه داغی در بخش اتوکشی وجود ندارد هیچ لباسی نمی سوزد و مشکل اتوکشی برخی البسه مانند لباس های مجلسی، کار شده، لباس های پشمی، کت و شلوار، پرده های آویزان و ... را که در اتوهای معمولی وجود داشت، حل خواهد شد. سیستم بخاردهی این دستگاه ها بسیار قدرتمند و شدید است اما در درجات مختلف و برای انواع پارچه ها قابل تنظیم است.

اتو از کاربردی ترین لوازم خانگی در دنیاست بنابراین هنگام خرید باید وسواس بیشتری به خرج دهید تا محصولی با کیفیت با طول عمر مفید بخرید. اکنون که با نمونه های مختلف این دستگاه آشنا شدید احتمال موفقیت شما برای خرید بهترین اتو با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید، بیشتر است. 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ